Czy lepiej mówić „katastrofa klimatyczna” czy „wyzwanie”? Już na wstępie pojawia się pierwsze wyzwanie dla kogoś, kto chciałby edukować w tym obszarze. Które z tych określeń ma szansę działać na odbiorców lepiej, w sposób bardziej efektywny? Czy powinniśmy iść w stronę sformułowań mocnych, licząc się z tym, że część osób wystraszą? Czy raczej pozytywnie pisać o wyzwaniach? 

Edukatorzy, mówiąc najprościej, zajmują się rozwijaniem kompetencji, co oznacza, że dostarczają wiedzę, rozwijają umiejętności oraz wpływają na postawy. Przyjrzymy się właśnie tym trzem elementom. Jak efektywnie dostarczać wiedzę w zakresie ekologii? Jak rozwijać umiejętności? I jak skutecznie wpływać na postawy naszych odbiorców? 

Moim zdaniem nie ma ważniejszych szkoleń do przeprowadzenia niż szkolenia o tematyce ekologicznej. Zajmijmy się zatem tym, jak edukować na ten temat naprawdę dobrze.