W jaki sposób zarządzać zaangażowaniem dorosłych z wykorzystaniem form zdalnych. Co zrobić, aby organizując szkolenie, kurs, konferencję dotrzeć do odbiorców, wyróżnić się i zaciekawić ich na tyle, aby z uwagą wzięli udział w spotkaniu.  

Co odróżnia wydarzenia on-line od rzeczywistych?  

Przede wszystkim potrzeba jeszcze większego pozyskania uważności uczestnika. Zamykając osoby w klasie / na sali szkoleniowej, wykładowej, warsztatowej możemy ograniczyć dostęp do zewnętrznych bodźców i rozpraszaczy. Możemy wprowadzić zasady ograniczające korzystanie z telefonów.  

A zdalnie?  

Zdalnie w edukacji rządzą wszystkie zasady konsumpcji mediów. Jedną z nich jest multiscreen, czyli oglądanie jednoczesne kilku mediów. Telewizor, tablet, telefon, a w tle grający spotify i w tym wszystkim uczestnik przed ekranem laptopa.  

Jak zatem przygotować i poprowadzić szkolenie, kurs, aby pośród tak dużej konkurencji przykuwał uwagę i efektywnie pobudzał do rozwoju.