Powiadomień, aplikacji, programów, bajtów, gigabajtów, terabajtów – wszystkiego przybywa. Dobrze wiemy, że cyfrowe narzędzia są pozornie ogólnodostępne, a ich poznanie i opanowanie przez seniorów to bardzo indywidualna kwestia. Czy są dostępne wyniki badań, które wskazują, czego seniorzy poszukują w sieci, co jest dla nich ważne oraz czym powinien charakteryzować się dobry edukator cyfrowy osób dorosłych? Poszukując odpowiedzi na te pytania, znalazłam także inne, które w efekcie pozytywnie wpłynęły na moją praktykę i metody, które stosuję w cyfrowej inkluzji seniorów. O tym, jakie narzędzia powinny znaleźć się na liście, dyskutowałam z innymi edukatorami przez zeszły (po)pandemiczny rok, a także testowałam je w trakcie zajęć i cyfrowych spotkań. Także i to spotkanie będzie okazją do dalszej wymiany dobrych praktyk i wzmocnienia własnego warsztatu uczestniczących w nim osób.